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IMPORTANT: L'Ontario a besoin de vous!
Et a besoin de notre support!
Voici ce que j’ai trouvé sur le site de la fmsq :
http://www.fmsq.net/modules.php?name=Fo ... dcc2ee0fd3
À tous :
Nous avons besoin de votre aide avant qu'une loi très discriminatrice devienne la norme à travers le Canada et l'Amérique du Nord.
J'habite dans les Comptes Unis de Prescott et Russell (juste quelques kilomètres ouest de Montréal), ou une loi se prépare à être passée qui va bannire les motos de sentiers/piste de la Fôret Larose. Les membres des clubs locaux de VTT et de ski-doo seront les seules à avoir accès à la Fôret Larose. Aider nous en signant notre pétition en ligne (désolé, mais ceci est écrit seulement qu'en anglais par 'Ontario Federation of Trail Riders' qui nous aide présentement avec cette situation très difficile, mais nous dans les Comptés Unis sont tous bilingues, alors écrivez vos commentaires dans la langue de votre choix).
Pour plus d'information sur le règlement:
http://www.prescott-russell.on.ca/docum ... ing_fr.pdf
Pétition en ligne à signer avant le 12 mars:
http://www.petitiononline.com/larose/petition.html
Mon group:
http://www.bytown-motorcycle-assoc.ca/
Merci,
Marlene Bleau
Représentante du Bytown Motorcycle Association à la Fôret Larose et
Membre du Ontario Federation of Trail Riders.
Voici ce que j’ai trouvé sur le site de la fmsq :
http://www.fmsq.net/modules.php?name=Fo ... dcc2ee0fd3
À tous :
Nous avons besoin de votre aide avant qu'une loi très discriminatrice devienne la norme à travers le Canada et l'Amérique du Nord.
J'habite dans les Comptes Unis de Prescott et Russell (juste quelques kilomètres ouest de Montréal), ou une loi se prépare à être passée qui va bannire les motos de sentiers/piste de la Fôret Larose. Les membres des clubs locaux de VTT et de ski-doo seront les seules à avoir accès à la Fôret Larose. Aider nous en signant notre pétition en ligne (désolé, mais ceci est écrit seulement qu'en anglais par 'Ontario Federation of Trail Riders' qui nous aide présentement avec cette situation très difficile, mais nous dans les Comptés Unis sont tous bilingues, alors écrivez vos commentaires dans la langue de votre choix).
Pour plus d'information sur le règlement:
http://www.prescott-russell.on.ca/docum ... ing_fr.pdf
Pétition en ligne à signer avant le 12 mars:
http://www.petitiononline.com/larose/petition.html
Mon group:
http://www.bytown-motorcycle-assoc.ca/
Merci,
Marlene Bleau
Représentante du Bytown Motorcycle Association à la Fôret Larose et
Membre du Ontario Federation of Trail Riders.
Réponses
J'ai signer la petition.:wink:
Bonne chance, tiens nous au courrant des resultats. :wink:
Enjoy the ride
Des bâtons dans les roues c'est une nouvelle mode ça ?....Ou Quoi ? :evil:
J'ai signé aussi.
Deals gap 318 curves in 11 miles at the dragon
www.dealsgap.com
www.killboy.com
par contre a aussi ici des conducteurs de vtts et motoneiges,
la pluspart veulent pas partager leurs pistes, a des exceptions entre vtts et motoneiges pour certains bouts.
Comme ayant pas lu, je dis cela de même?
Prendraient des accommondements raisonnables
on peux-tu leur demander de se joindre à nous à notre journee du loup?
juste une idée comme ça............
L'esprit du Loup Gris Solitaire
Peut etre mieux de confirmer un endroit de rencontre avant, comme ca s'ils decide de venir, ils auront la route.
Enjoy the ride
d'autant plus que c'est pres de chez nous.
«le responsable de son entretien peuvent, au moyen d'une signalisation conforme aux normes réglementaires, soit l'interdire, soit la restreindre à certains types de véhicules hors route» - Loi VHR Québec.
La distinction des types de véhicules, il y en a qui s'en servent ici pour exclure les motocyclistes de sentiers et je les comprends, dans leur province (Ontario), ils se battent pour pas que ça leur arrive aussi...
Je les appuis et pas à peu à près!
just to let you know...
here in Quebec (la belle province) we have heard about your issues with this bylaw ... so already some of us have started signing your petition....
so let me just use this forum to tell you that we , in Quebec , we also have major issues with government .. mainly with the registration fees
so a major gathering will happen on Sunday May 20th in front of the Quebec Parliement... so feel free to join... and rasie your voice with us
as soon as I will get details on time and gathering points I will let you know for details on our ''fight', in the mean time here a link http://www.capm.qc.ca/CAPM/Accueil.htm
L'esprit du Loup Gris Solitaire
Tres bien exprimer. :D :D :D
Enjoy the ride
Bon, bien c'est fait.
Faites-vous une belle journée.
Midi. [smilie=VroumVroum07.gif]
On n'apprivoise pas les chats sauvages...
Tout doucement je veux voyager
En te jasant d'amour et de liberté
Comme si les ATV polluaient moins, ou etaient moins bruyant. Gagne de snobs qui veulent pas partager "LEUR" trails...
C'est completement con. 2 roues versus 4?! Je fais une presentation le 13 mars et j'espere cette fois ci (ma deuxieme presentation) qu'ils vont m'ecouter.
:) Marlene
Sur la face de la tablette ou reposait une panoplie de pièces de moto de toute sortes Burt Munro avais inscrit " hommage au Dieu de la vitesse"
Je te salut toi homme des grand espaces.
HADOC
VISION - Nouvelles
Motorcycle group stands ready to challenge United Counties over Larose Forest
16 mars 2007
par Gregg Chamberlain
Dirtbikers are determined to get onto the trails in Larose Forest and are ready to take legal action if the United Counties of Prescott-Russell won’t let them in.
Ken Hoeverman, executive director of the Ontario Federation of Trail Riders (OFTR), hinted that his organization is ready to launch a challenge with the Ontario Municipal Board if the United Counties of Prescott Russell (UCPR) tries to pass a bylaw restricting motorized vehicle access to the Larose Forest.
Hoeverman, together with Marlene Bleau of the Ottawa-based Bytown Motorcycle Association (BMA), met with the United Counties council during its March 13 committee of the whole meeting.
“Our normal role is not confrontational but helpful,” Hoeverman said. “The general notion is that (trail) stewardship works and that banning never does.”
Right now ATVs and snowmobiles are the only motorized recreation vehicles allowed in the Larose Forest.
The BMA has asked the UCPR for permission to use the same riding trails in the community forest that are available to ATVs in the summer.
The UCPR council, following a recommendation from its planning department, has refused the request until a review of the user plan for the Larose Forest is done.
Bleau, who lives in Hawkesbury, told the UCPR council that its decision discriminated against off-road motorcyclists like herself and Hoeverman suggested the United Counties did not have the legal right to forbid dirt bikes and other off-road motorcycles access to the Larose Forest trails.
He noted that off-road motorcyclists had been using the Larose Forest as a riding area long before ATVers and snowmobilers, since 1956 when the BMA’s predecessor, the Bytown Ramblers Club, had existed.
“Motorcyclists did develop a lot of your trails,” Hoeverman said. “We have prior use and prior use denotes right of passage.”
Hoeverman also noted that the UCPR has had a trails master plan for the Larose Forest since 1994 that includes provision for existing uses of the trails to continue.
He said that any bylaw the UCPR tries to pass dealing with motorized access to Larose Forest must conform to the existing plan.
Hoeverman said that banning responsible off-road motorcyclists like the members of the BMA will still leave the UCPR having to deal with bikers who ignore both trail safety and restrictions on which trails are allowed for motorized vehicles.
Rather than see the situation deteriorate into a legal confrontation, Hoeverman offered the Simcoe Plan, a mutual-use agreement for off-road trails that the OFTR developed several years ago during meetings various user groups and local government agencies in Simcoe County to allow both dirtbikers, ATV riders, cyclists, hikers and others to use the forest trail network in that area.
He said that if the United Counties was willing to allow limited access for motorcycles in the Larose Forest then the BMA and the OFTR are also ready to help the UCPR to educate riders about responsible trail use and also help patrol the forest and deal with illegal biking.
Denis Pommainville, The Nation mayor on the UCPR council, noted that the ban on motorcycle access to the Larose Forest is not a permanent situation and may be lifted once the United Counties is finished reviewing its user plan for the forest.
“It’s a moratorium of sorts,” Pommainville said. “We are not saying you are denied forever.”
Ken Hill, Russell Township mayor, noted that the UCPR’s focus right now for the Larose Forest is on conservation and using the community forest as an education source for local schools teaching children about the environment.
“I can support a moratorium right now,” Hill said. “I would like to see more conservation efforts, more education efforts.”
During a later interview with media Hoeverman repeated his offer of help from the OFTR and BMA in looking after trails in the Larose Forest if the United Counties allowed riders access.
But he also indicated that the OFTR is willing to challenge the UCPR bylaw before the Ontario Municipal Board if necessary.